Want your
own Fotopage?






 
SALAM PANTAI TIMUR

By: mami yati

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Wednesday, 14-Jan-2009 00:12 Email | Share | | Bookmark
BUTTER CAKE

 


First taim wat kek butter....gebus.......after searching for the resip.. yati tgk resipi ning paling sempoi..so, yati cuba........ tak menghampakan

Quote:
here goes the recipe.........yati copy dari maklang...jgn mara yeeeeeee

Plain Butter Cake
Sumber : Bebop

Bahan A
250g butter
200g gula
210g tepung gandum } yati guna tepung kek
1st baking powder }
1 sudu teh esen vanila (yati tambah je)

Bahan B
5 biji telur

Cara
Tuang kesemua bahan A ke dalam mixer dan adun sebati. Selepas itu, masukkan bahan B perlahan-lahan. Putar selama 4-5 minit. Putar sehingga adunan lembut dan tidak berbintil2. Tuang adunan dalam acuan 9", bakar 160 C selama 50-6- minit atau uji dengan lidi dengan cucuk di bhg tengah kek. Satu nasihat untuk mendapat kek butter yg cantik dan elok, jangan memutar adunan kek terlalu lama.


Monday, 5-Jan-2009 23:58 Email | Share | | Bookmark
FARISHA'S 4TH BIRTHDAY

 
 
 
5/1/09.........
Happy Birthday to my daughter.. Farisha Nur Adleena.... dah anak mami ye..
lst day sekolah it's her birthday. hehehhhe.. dah sekolah pun......so, ari tu yati belikan je kek utk dia... penat wei ... dah mls nak baking..... lagipun .. anak2 yati x mkn sgt kek ning....pelik kan??beli yg 1/2 kg tu pun x abih.. separuh kasi jiran sebelah... suku lagi..kasi kat baby sitter....dan yg suku tu pun depax mkn abih...b4 tu.. bwk dia mkn kat KFC...hehehe.... ada few gambar x jadi... memory kad poblem masa tu......


ngan kakak

ekeke... kek beli.........

tgh mkn kat kfc.. abih 2 ketui yuuuuuuuuuuu



Monday, 5-Jan-2009 23:55 Email | Share | | Bookmark
FARISHA DAH SEKOLAH

name tag
zzzzzzzz
baru bgn
View all 9 photos...
Hari ni 5/1/09... hari pertama Farisha kesekolah........eee.... excited habis mak dia....... ..maklumlah.. dah lama mak dia tak masuk tadika... mari kita tgk apa yg terjadi ari tu..


dah bgn pagi.. siap2...terlelap..ni baru bgn dan nak pg sekolah........muka ngantuk

belum jumpa kawan lagiiiiii..........sorang2......

dah ada kawan..


Friday, 19-Dec-2008 00:04 Email | Share | | Bookmark
Hari Raya Aidil Adha

Masa raya baru2 ni... yati pun msuk akikah utk 2 anakdare yati...

tgh sembelih lembu.. sori ye.. gambar byk bekside org.. yati berada agak jauh sikit..


sesi melapah




Thursday, 18-Dec-2008 23:57 Email | Share | | Bookmark
Tahlil

 
 
 
View all 5 photos...
baru -baru ni yati menganjurkan majlis tahlil kat kg.. yati sediakan pulut kuning, air mineral, rendang daging, kek coklat & dadih.. anta kat masjid je....


dah siap packing dah... ready to go

himpunan pulut kuning

dadih

kek coklat


[<<  <  1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2014.

ns4008229.ip-198-27-68.net