SALAM PANTAI TIMUR

By: mami yati

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 12-Sep-2007 05:13 Email | Share | Bookmark
MI CALONG AKA TUMIS LAKSA

nilah rupanya mi lidi tu
kuar sikit dari peket..cam lidi kan?
homemade fish ball
sayur sawi & carrot
mi yg dah rebus
sup yg dah siap
siap hidang
utkjiran kat depan, ari tu dia kasi bubur pulut hitam...


Kat kg yati lebih femes ngan panggilan tumis laksa... sebab musabab x tau sgt sbb tau2 je dah dipanggil cam gitu.... fish tu wat sendiri tau.... .. anak2 mmg feberet... tu guna mi yg dipanggil mi lidi... mi ni, x kembang cam mi kuning yg besa tu... selain dari wat tumis cam ni, sesuai juga kalau goreng ataupun makan ngan kuah laksa putih..

l peket mi lidi - rebus sampai lembut
Setengah kilo ikan selayang - diambil isi dan diblender... bentukkan bulat2
Sawi
Carrot
Taugeh
Bawang putih - di ketuk

Tumis bawang putih ... Masukkan air...Bila Mendidih, masukkan fishball tu... dah mendidih baru masukkaan sayur sawi dan carrot... pastu baru masukkan taugeh.. ltk garam.......baru masukkan mi tu........

Optional: Nak masukkan lada hitam pun buleh gak... cam yati, nak makan baru ltk lada hitam, sbb nnt anak2 x leh makan...



Jom Sembang



Quote:

nim ~ amik isi ikan, blend dan bulatkan.... tu je... mi calong ni femes kat sebelah pantai timur le...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net